Caves of Qud

В этом разделе можно задавать вопросы о различных roguelike-играх

Модераторы: Максим Кич, Sanja

Аватара пользователя
Linker
Сообщения: 643
Зарегистрирован: 12 мар 2019, 14:45
Откуда: из прошлого

Re: Caves of Qud

Сообщение Linker » 23 ноя 2023, 08:19

ВЫшла крупная обнова. как они пишут One of the biggest Caves of Qud update.
размер установщика скакнул с 450 аж до 700мб. в последний раз при резком увеличении размера игра стала внезапно играбельной)
так мельком пробежался по списку апдейта, из того что бросилось в глаза
-We added mecha, late-game pilotable robots.Unpiloted temple mecha can be found, very rarely, abandoned in caves. вот ет интересно, помню в фолыче2 гонял на машине по пустоши, причем ее можно было улучшить. еще и с багажником. склад на колесах считай). а тут видимо вобще боевая единица.
-The bonuses to offhand attacks granted by Multiweapon Fighting skills now apply to all offhand limbs, except mutation-based weapons like Horns and Stinger. This now includes chimera limbs, as before, but also limbs granted by Multiple Arms and Helping Hands.
-We made improvements to how mutation variants are chosen and displayed.
Added new tiles and descriptions for each mutation variant. E.g., horns, horn, spiral horn, antlers, and casque now each have their own tiles and descriptions. мож норм тайлы завезли)а то одинаковый был тайл хоть casque хоть horn
-We revamped the Dual Wield skill tree and made changes to how offhand attack changes are displayed.
Natural offhand limbs and weapons wielded in offhand limbs now display their offhand attack chance in their descriptions.
-We added a new Single Weapon Fighting skill tree. казалось бы круто, НО! Single Weapon Fighting. 100sp. STR or AGI 17. You no longer make offhand attacks in exchange for mastery with a single weapon (toggleable). в рогалике где даж не мутанты могут приделать себе доп руки..
-Added a new skill: Amputate limb. 25sp. INT 23. однако...
-Added new cybernetic implants: grafted mirror arm, holographic visage, stasis entangler, phase-adaptive scope, and precision force lathe.

вобщем над качнуть. выглядит так setup_caves_of_qud_2.0.206.26_(69008).exe

Аватара пользователя
Linker
Сообщения: 643
Зарегистрирован: 12 мар 2019, 14:45
Откуда: из прошлого

Re: Caves of Qud

Сообщение Linker » 13 апр 2024, 17:45

Caves of Qud готовятся к релизу) Не знаю что оно значит, как бы и сейчас играбельно.
https://store.steampowered.com/news/app ... 7955544983
What About After Launch?
Yep! We’re going to keep updating the game! Major content and system releases. Of course how many exactly does depend on the financial realities of sales, but no matter what, we have two big DLCs planned already. We honestly don’t know yet if they’ll be paid purchases or free upgrades, but we’re thinking about the right approach.
ну если бегло перевести будут длк даже, может платные, может нет. сами не в курсе)
чтож увидим) наверное
/
из прошлых апдейтов:
https://store.steampowered.com/news/app ... 2757570713
The team has been working on a full UI rework complete with fully mouseable, gamepadable, gorgeous updates for every screen. Here are some mockup screenshots of the new UI. по скринам вроде ниче так) и Along with those major reworks, the update will also include:
Hundreds of new sound and visual effects
40 new achievements
Several new narrative touches
Big bug fixes and performance improvements

Fenix-Феня
Сообщения: 1982
Зарегистрирован: 15 мар 2012, 20:04

Re: Caves of Qud

Сообщение Fenix-Феня » 16 апр 2024, 08:37

Значит, закончат мэйн квест.

Ответить

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 10 гостей